24 Mart 2011 Perşembe

İvan Ergiç "gelse ya"


Önümüzdeki sezon, Fenerbahçe'nin orta sahaya bir oyuncu alması şart. Çünkü, orta sahanın bir standardı yok. Emre, oynadığı zaman her an oyunu değiştirebilecek hırsta olsa da, sakatlık ya da cezalardan çok maçta oynayamayabiliyor. Ve çoğu maçta oynayamaması önümüzdeki senenin de gerçeklerinden. Selçuk ve Baroni standardı olan oyuncular ancak Baroni'nin standardı malum;Selçuk'un da Emre'siz bir orta sahada, gelecek sezonu tek başına kaldırması mümkün değil. Mehmet Topuz ise gelebilecek iyi bir sağ kanat oyuncusuyla ortaya çekilebilir fakat her sene ondan iyi bir verim alabileceğimiz garanti değil. Bence Fenerbahçe'nin gel-git farkı yüksek olmayan, standardı olan bir orta saha oyuncusuna ihtiyacı var.

Eğer, Avrupa'nın üst düzey futbolcularından biri gelemiyorsa, aranması gereken şey bu: bir standart. Bunun için en güzel örnek Ernst. Onun gibi bir avrupalıyız bulmalıyız.

Bunun dışında biri daha var: İvan Ergiç.

Sol düşünen insan olması sempatik gösteriyor olabilir. Ama bu her şey değil. Bir kişiyi futbol dünyası içinde sırf bu sebepten hoş görürsek ve seversek, birileri de " O zaman neden futbol sahasındasın?" diye sorabilir.

Ergiç'in Fenerbahçe'de oynamasını isteme sebebim daha farklı ve birden fazla. Ergiç, sadece bilekteki ve baldırdaki kaslarını hareket ettiren bir futbolcu değil. Düşünen bir insan. Ergiç'i araştıranlar kitap okumaya düşkünlüğünü ve felsefeye merakını anında fark edebilirler. Artık futbolda böyle futbolculara ihtiyaç var diye düşünüyorum. Eğer biri, hem düşünmeyi seviyor hem de futbol oyunun içinde kalıyorsa kaçırılmaması gereken biridir. Hem futbol için böyle; hem de Fenerbahçe'ye bu profilde bir futbolcunun çok katkısı olur diye düşünüyorum. Aykut Kocaman'ın sahadaki izdüşümü olabilecek bir futbolcu. Alex gibi bir futbolcuyla çatışacaklarını da zannetmiyorum, zira Alex gibi birine futbol hususunda saygı gösterebilecek yeterlilikte.

Sonuç olarak: Eğer Fenerbahçe üst düzey bir futbolcuyu transfer etmeyecekse, orta sahaya en müsait futbolcu Ergiç bana kalırsa. Sözleşmesi de sezon sonunda bitiyor. Olmaması için hiçbir sebep yok bana kalırsa.

İvan Ergiç'ten bir alıntı:

"Çok sayıda karanlık yan var ve sorun şu ki, eğer profesyonel bir futbolcuysan ve çok para kazanıyorsan, ağzını tutmak zorundasın ve eleştiri olanakların son derece sınırlı. Şöyle düşünülüyor: Sen bir profesyonelsin ve sahada elinden gelenin en iyisini yapmakla yetinmelisin. Eğer bunun ötesine geçip belirli şeyleri eleştirmeye başlarsan, bu durum, işverenin ve futbol düzeninin bütünü tarafından hoş karşılanmaz. Ne de olsa, karanlık yanların açığa çıkarılması ve gizli mekanizmaların kamuoyunun bilgisine sunulması onların çıkarlarına uygun düşmez. Futbolun aptallığının korunmasından çıkar sağlayanlar var. Futbol, görüntülerle ve yanılsamalarla yaşar. Kulislerin ardında yürütülen işlerin ne kadar gayri-insani ve kirli olabildiğini görüyorum ve bu konuda konuşup yazmak bir anlamda arınmamı sağlıyor. Futbolcuların bazı toplumsal sorumlulukları da bulunur ve ben de, büyük futbol dünyası hakkında hayaller kuran çocukların gerçekte nelerin yaşandığını bilmesini, işlerin hiç de gösterildiği kadar hayal edilesi olmak zorunda olmadığının kavranmasını sağlamaya çalışıyorum. Kendi rolümü de buradan hareketle tarif ediyorum. Çok daha güzel ve insanı çok daha fazla mutlu edebilecek başka şeylerin de bulunduğunu anlatmak istiyorum. Futbol, her şey değil. Futbolu ben de seviyorum, “it’s a beautiful game” (güzel bir oyun), onu seviyorum, ama her şey futboldan ibaret değil."

1 yorum:

  1. aynı fikirdeyim. ilk tercih olmasa da iyi bir tercih olurdu Ergiç.

    YanıtlaSil