14 Aralık 2009 Pazartesi

Samsunspor- Kartalspor "bizzat"


Denizi dalgalı, havası yağmurlu bir haftasonu geçiriyordu Samsun kenti. Samsun'a gelmişken, bir Samsunspor maçına denk gelmemi sağlamıştı kader. Kaderden arta kalan kısmını ben denkleştirdim, ve Samsunspor maçına gittim.

Bir Bank Asya maçıydı. Acaba gerekesiz heyecan mı yaptım diye içimden geçirdim. Bu sene Bank Asya'da izlediğim maçlar, Kocaelispor maçlarıydı. Acaba ordan mı güdülenmiştim?

Önceki günler, stadın kenarından, kıyısından geçerken 19 Mayıs stadını dışardan hatmetmiştim zaten. Yeni yapılmış maraton tribünü, dışardan da göründüğü için, daha da fazla tahrik olmuştum.

Maç günü stada yaklaştıkça, heyecanım da arttı. Maça girerken gerçekten daha önce planlamadığım bir şeyi gerçekleştiriyor olmanın neşesi içindeydim. Samsunspor, Samsun diye bir şehrin takımıydı. Logosunda Atatürk resmi vardı. Fenerbahçe şampiyonluğunu orda ilan etmişti 2001'de.

İddiasızlığın da etkisiyle sanırım, stad etrafında bir gerginlik yoktu. Sakindi samsunspor taraftarının adımları ve yüzleri.

Maç öncesi canlı yayın bağlantılarında gördüğümüz, stadın dışında duran kırmızı-beyaz topu da gördüm. Bu da çocukluğumuzdan belleğimizde kalmış bir görüntüydü. O topu da görünce daha bir emindim, " ben 19 Mayıs Stadı'ndaydım" dedim içeri girerken.

Turnikeler manueldi. Eski tip. Bu stada ilk defa girecek olmanın heyecanı ile bir stada giriş anının heyecanı birleşti, adımlarımı tetikleyen coşku oldular.

Stadyumda 3 farklı köşede bulunan taraftar grubu vardı. Birbirinden bağımsız tezahürat yapıyorlardı. O yeni maraton tribünü ise çekirdek çitlerken, meksika dalgasına benzer bir görüntü oluşturuyordu. Maç başlarken hep bir ağızdan terörü lanetlediler.

Maçın ilk dakikalarında Kartal bir iki atak gerçekleştirdi. Puan durumundaki konumlarından dolayı, acaba Kartalspor 3 puanı alacak, gidecek mi dedim kendimce. Ama sonra Samsunspor, oyuna yavaş, yavaş hakim oldu. Henüz rakip yarı sahada daha fazla bulunmaya başlamışlardı ki Samsunspor ilk denemelerinden birinde golü buldu. Golü atan oyuncu 7 numaralı Burhan'dı. Sonra maç orta sahada döndü genelde, top orta sahadan söküldüğünde de Kartalspor'un ceza sahası önünde tehlikeye dönüştü.

İkinci yarıda aynı şekilde başladı. Maçın son 30 dakikasına girildiğinde, Kartalspor'un da etkisinin azalmasıyla kale önüne kadar inilen atak denemerinde bulundu Samsunspor. Çoğu kaleciye antrenman yaptırır bittirişler oldu. Bu ataklar, kıvılcım etkisi yarattı tribünlerde ve Samsunspor'un tüm taraftarları birlikte Samsunspor'a itici güç olmaya başladı. Çekirdek yiyen maraton da ayağa kalkmaya başladı sık,sık. Tezahüratlara eşlik etti. O zaman stadyumda gerçekten bir atmosfer oluştu.

Ardından Samsunspor golü buldu. Belki tuttururum diye, atakları fotoğraf makinamla video olarak kaydetmeye başlamıştım ki, sanıyorum 2. ya da 3. denememde gol geldi.

İkinci golü ise 78. dakikada Hakan attı. Oyundan çıkan oyuncular, kale arkasının çağrısı üzerine kale arkası tribününe gittiler. Kayda alamadım. Sadece bunu değil, maçın sonunu da çekemedim. Çünkü pillerim şarj olamıyorlarmış.

Ayrıca, sadece maçın sonunu değil, ismi zihnimizde en çok kalan hocalardan, Samsunspor'un yeni teknik direktörü Hüseyin Kalpar'ı da, Kartalspor'un yedek kalecisi, Oğuz Dağlaroğlu'nu da çekemedim. 2001 yılında bu stadyumdan, şampiyon takımın yedek kalecisi olarak ayrılmıştı.


Ayrıca, burda traş olduğum berberle karşılaştım ve maçın ikinci devresini beraber seyretmiştik. "O dükkanda, bense stadyumda ona traş yaptım" desem biraz klasik ve modası geçmiş bir espriyi yaparak yazıyı bitirmiş olacağım. Artık yaptım, çok geç.

Son olarak, Samsun'un stadını beğendim. Bilindik, anadolu stadlarına benziyor olsa da güzel. Keşke stad tüm maçlarda dolsa.

O zaman rakip takımlar için oynaması daha zor olur. Samsunspor taraftarı için de maça gelmek daha zevkli olur.





spor - samsunspor kartalspor izlesene.com



çekirdek dalgası.




spor - samsunspor kartalspor 13 aralık 2009 izlesene.com
































































































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder