2 Ekim 2009 Cuma

Ey Özgürlük

Daha önce aklıma gelmişti ve yazmayı düşünmüştüm. Ama futbol blogunda başka konu olmaz diyerek vazgeçmiştim.
.
Şimdi sırf not düşmek için, kafamdaki soruları bu sayfaya aktarıyorum. Bir gün cevabını bulursam dönüp bakar gülerim ya da ağlarım yazdıklarıma.
.
Hani şu vodafone reklamları ve reklam müziği olan "ey özgürlük" parçası. Sakın yanlış anlaşılmasın reklamcılık açısından çok başarılı bir tercih, çünkü çok güzel bir melodi. Kendilerini tebrik ediyorum. Ama soruyorum, çünkü biraz korkuyorum.
.
Ya "ey özgürlük" parçası gibi "hoşçakal kardeşim Deniz" şarkısı da reklam müziği olarak bir firmaya satılırsa. Bunu bir gün bu şarkıyı radyonun birinde dinlerken düşündüm. Yani Zülfü Livaneli'nin kıstası nedir acaba bu konuda, merak ettim. Hadi onu geçtim "yiğidim aslanım" melodisi de satılırsa?
.
Hani bu şarkı bilenler bilir, Uğur Mumcu'nun cenazesinde hep bir ağızdan eşlik edilen bir şarkıydı. Acaba yarın öbür gün büyük cenaze daha olursa hani, cenaze işlemleri, adli işlemler haricinde bir de telif meselesiyle uğraşabilir mi cenaze sahipleri, yakınları... Düşündüm sadece.
Amacım bol para kazanan Zülfü Livaneli'ye çatmak değil, ama ilginç bir durum gibi geliyor biraz. Doğrular çarpışıyor biraz, yenilen yanlışlaşıyor zamanla, sonra sorular çıkıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder