23 Eylül 2009 Çarşamba

Eski Dostum Soccer

Sitelerden sitelere atlarken ve zaman geçirirken bir oyun sitesi buldum. Oyun sitesi, ben ve ben yaştakilerin duygulanabileceği bir siteydi. Çünkü 90'lı yıllardan ne kadar atari oyunu varsa hepsi ordaydı. Zaman geçirmek için dolandığım nette bir anda zamanın ne kadar hızlı aktığını farkettim. Ne oyunlar var, ne oyunlar...


Malum burası da bir futbol blogu, o zaman kara kutuyu saymazsak, atarinin en çok erişilebilen, en köhne sayılabilecek, en estetikten uzak futbol oyunundan bahsedelim.







Hani şu atarinin bilinen, futbol oyunu Soccer. Bu oyunla ilgili anılar aklıma geldikçe, futbolun en önemli mevzusunun rekabet olduğunu anladım. Hani Ribery'nin reklamlarda dediği gibi yani. Çünkü bu futbol oyunuyla turnuvalar düzenlendiğini bilirim. Çeteleler tutulurdu. Ama oyuna baksan, topa vurulduğunda ilginç sesler çıkaran bir futbol maçı sadece. Bu oyunun adamı futboldan tiksindirmesi lazımken, bir daha ve bir daha oynanırdı.


İmkanlarla da kısıtlı olabiliyordu. Sakın yanlış anlaşılmasın, kimse o kadar da hayranı değildi. Yani ps2 ve ps3 oynamayıp hala bu maçla rekabetin doruğuna ulaşanlar kalmamıştır elbet. O zaman da tercih sunulsa tercih edilmezdi, oynanmazdı. İmkanlar dedik ya hani.






Atarisi olanlar bilirler. Atarinin ilk gününü hatırlayanlar anımsayabilirler. Atari alındığı günlerde, ikinci bir kaset, üçüncü bir kaset almak biraz lükstü. Anneye, babaya söylenemez o kadar kolay. Henüz atari almışken, bir de üstüne atari kasetleri düzülemezdi çoğu evde. Bu sebeple bu nimetin varlığından olabildiğince yararlanmaya çalışılırdı. Her oyunundan zevk alınmaya çalışılır, zevkin limiti zorlanırdı. Üstelik bunun üstüne oyunlardan biri futbol oyunuysa, işte öyleymiş, böyleymiş diye bakılmaz, o futbol oyunu oynanır. Biz de oynamıştık zaten.


http://www.oyunozi.com/ adresinde görüp, bu oyunu tekrar oynadım. Aynı zevki yaşadım diyemem ama farklı bir duyguydu. Her vuruşta, golde daha evvelden anılar canlandı gözümde.


Oyunun unuttuğum ilginç taraflarını da hatırladım bu arada. Geri pas yapılmıyormuş. Zaten 6 kişilik kadrolarla çıkılan sahada geri pas yapılamıyor. Yani oyunun iyi özelliği diyebiliriz. Daima atağı düşünmek zorundasın bir kere. Halı saha futbolu gibi. Sonra penaltılar bir o kalede kullanılıyor, bir bu kalede. Üstelik 5'erli atışlarda eşitlik bozulmuyorsa oyun öyle bitiyor. Damarlarımızda hissettiğimiz o rekabet duygusu sayesinde oynadığımız bu oyunda, eşitlik bozulamıyormuş da bazen. Yenişemiyormuş takımlar, penaltılarda da. Bir son oyun özelliği de devre arasında ponpon kızlar sahnede...



Benden bu kadar. Açın bir bakın eski dostunuza...

2 yorum:

  1. Güzel yazınız için teşekkürler. Site sahibi olarak esas amacım 90'lardaki atari furyasını internette online sunabilen bir Türkçe atari sitesi oluşturmaktır. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. ben çok teşekkür ederim. yorumu daha yeni gördüm. bu sitedeki oyunlar bizim çocukluğumuzun sembolleridir. çok şey anımsatır bu oyunlar.

    YanıtlaSil